Győztesek Versenye, Moszkva

Június 01-05. között részt vehettem a Moszkvában megrendezésre került 8. Győztesek Versenyén, a daganatos betegségből gyógyult gyerekek „olimpiáján”. A 6 választható versenyszámból háromban vettem részt, úszásban, asztaliteniszben és futásban (ezeken kívül volt még sakk, labdarúgás és lövészet). A 62 fős magyar küldöttséggel (ebből 30 gyerek) csütörtökön indultunk Moszkvába a Liszt Ferenc repülőtérről. Itt, a reptéren ismerkedhettünk meg kísérőinkkel is, akik 5 napon át vigyáztak ránk. Az első napunk leginkább az utazásról, a szálláshely elfoglalásáról és az ismerkedésről szólt.

A második napon a korai, fél nyolcas ébresztő és a reggeli után 10 órakor kezdődött a verseny megnyitója a szállodától 5 perces sétára található sportlétesítményben. Ezen a napon az asztalitenisz és a futás versenyszámok kerültek lebonyolításra, valamint ekkor volt edzéslehetőség a másnapi úszásra. Az úszásedzéssel kezdtem, azonban itt csak rövid ideig maradhattam, ugyanis sietnem kellett vissza a stadionba, a pingpongversenyre. Pingpongban a csoportmérkőzések közül az összeset megnyertem, de az egyenes kieséses szakaszban az elsőnél kikaptam, így csak az 5. helyet sikerült megszereznem. Mivel az asztalitenisz elhúzódott, ezért ebéd után rögtön a futásra kellett mennem, ahol futamomban a 3. helyen értem célba. Ezen a napon a magyar csapat 9 érmet szerzett, egyet asztaliteniszben és nyolcat futásban.

A harmadik napon a lövészet és az úszás került megrendezésre, valamint ekkor volt edzéslehetőség a másnapi focira. Az úszás versenyszámot orosz szinkronúszó lányok látványos produkciója nyitotta meg. Úszásban a futamomban első, összesítésben pedig negyedik lettem a 41 induló közül, a dobogóról mindössze 0,13 másodperccel lemaradva. Kicsit csalódott voltam emiatt, de a versenynek nem az éremszerzés volt a fő célja, hanem hogy jól érezzük magunkat és szép emlékekkel térjünk haza. Ezen a napon a magyar küldöttség 5 érmet szerzett, ebből egyet lövészetben és négyet úszásban. Este a kisebbek pizsamapartin vettek részt, míg a 14 év felettiekkel éjszakai városnézésre és metrózásra mentünk. Ennek keretében megnéztük a Vörös teret és Moszkva egyéb nevezetességeit.

A negyedik napon a sakk és a labdarúgás került lebonyolításra. A versenyek előtt egy közös reggeli táncos bemelegítésre került sor. Ekkor már többen befejeztük a versenyzést, így kézműves foglalkozásokon, koncerteken és különböző programokon vettünk részt. Lehetőség volt vattacukrot és fagyit enni, különböző mesefigurákat dögönyészni és fotózkodni velük. A jó hangulatról a sok-sok bohóc gondoskodott. Ezen a napon a magyar csapat 11 érmet szerzett, egyet sakkból és tízet fociból. A záróünnepség után elbúcsúztunk az orosz önkéntesektől.
Az utolsó napon a rossz idő miatt a moszkvai városnézés program módosult, helyette a Moszkváriumba ment a csapat, ez Moszkva legnagyobb tropikáriuma, itt különböző tengeri- és édesvízi élőlényeket ismerhettünk meg. Ezután a reptérre mentünk, ahol még lehetőség volt egy kis vásárlásra. A Liszt Ferenc repülőtéren a szülők és a hozzátartozók hatalmas tapsviharral köszöntöttek minket.

Összesen 25 érmet szereztünk, 7 aranyat, 8 ezüstöt és 10 bronzot. Felejthetetlen 5 nap volt, számos hozzám hasonló gyerekkel ismerkedtem meg, akikkel remélem, hogy a későbbiekben is tartani fogjuk majd a kapcsolatot. Remek volt a szervezés, az orosz és a magyar önkéntesek is kiváló, lelkiismeretes munkát végeztek. Nagyon remélem, hogy a későbbi években valamilyen formában még részt vehetek ezen a rendezvényen.

Írta: Leoni Marco

Fotók: Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány

Kapcsolat

Levelezési cím:
8700 Marcali, Múzeum köz 5.