HírekSzines

Programokban bővelkedő nyár -Táborok és táborozók a Marcali Múzeumban

A nyári szünetben is számos múzeumpedagógiai esemény zajlott a Marcali Múzeumban.

Idén két turnusban vártuk Nyári Múzeumi Kalandtáborunkba a gyerekeket. Júliusban a Mátyás-évhez kapcsolódva kínáltunk a reneszánszt megidéző játékokat, tevékenységeket. Kirándulásként a sümegi várban jártunk, ahol a várbeli séta után középkori lakomát fogyasztottunk el, majd délután lovagi tornát csodálhattunk meg. Az augusztusi tábor tematikájával Noszlopy Gáspár életéhez és a reformkorhoz kapcsolódtunk, így Újvárfalvára, Noszlopy Gáspár szülőhelyére látogattunk el. Az aznap délutáni programunk pedig Bogyó Rodrigó fogathajtóhoz vezetett, aki bemutatta számunkra állattartó gazdaságát.

Saját szervezésű táboraink mellett múzeumpedagógiai foglalkozá

st tartottunk a Kéthelyi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola csoportjainak, a Hidas Frigyes Zeneiskola csellistái számára, a Mikszáth Utcai Általános Iskola több csoportjának, a Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola táborozóinak, a Marcali Városi Kulturális Központban táborozó csoportoknak. Fogadtuk a böhönyei Festetics Pál Általános Iskola diákcsapatát, a Marcali Szociális és Egészségügyi Központ több csoportját. Sabján Veronika keramikus kollégánk a hittan táborokban résztvevők számára tartott agyagozást, jómagam pedig Utazó Múzeum keretében a balatonmáriafürdői Csillagvirág Óvodában, valamint a Lurkó-napon is „szolgálatot teljesítettem”.

A sokféle csoporthoz sokszínű programkínálattal igazodtunk.

Az események megvalósításában segítségemre voltak:

Omrai Béláné kollégám és a Marcali Múzeum kollektívájának tagjai, Baranyai Gréta és Kiss Barbara középiskolás diákok, Bogyó Rodrigó ménesgazda, Illésné Bene Judit pedagógus, Molnár Tamás kereskedő, a Berzsenyi Dániel Városi Könyvtár, a Boronkai Hagyományőrző és Íjászegyesület, a Kék Hold Szálloda és Kávézó, a Marcali Városi Kulturális Központ, a Meiszterics Autósiskola KFT, a Mézes Mackó Étterem, a Novomar KFT, valamint a Hotel Kapitány Wellnes és Konferencia Programszervező KFT és a Noszlopy kúria.

A Nyári Múzeumi Kalandtáborok megvalósítását támogatta Marcali Város Képviselőtestületének Civil Kapcsolatok, Kulturális, Idegenforgalmi, Sport és Ifjúsági Bizottsága.

További szavak helyett záruljon egy kis képválogatással a híradás!