Újabb enyhítések a kormányhivatali ügyintézésben
A járvány elleni sikeres védekezésnek köszönhetően hétfőtől újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is. Május 25-től időpontfoglalás nélkül is lehetséges a kormányhivatali ügyintézés mind a tizenkilenc megyében. A járványügyi helyzettől függően azonban továbbra is kiemelt fontosságú az egészség védelmét szolgáló óvintézkedések betartása – közölte a Miniszterelnökség.
Május 25-től előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a megyei kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok, mint például a családtámogatási ügyfélszolgálat. Az ügyfelek és ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák egészségének védelme érdekében az ügyfélterekben továbbra is a megfelelő és javasolt óvintézkedések betartása mellett lehet tartózkodni. Az ügyfelek csak korlátozott létszámban, az arcot és orrot eltakaró maszkban, egymástól megfelelő (1,5–2 méter) távolságra tartózkodhatnak a kormányablakban és egyéb ügyfélszolgálati ügyfélterekben.
Amennyiben nem okmányügyintézés céljából kívánják felkeresni a kormányablakokat, úgy Budapesten továbbra is interneten vagy a 1818-as telefonszámon lehet időpontot foglalni. Az álláskeresők számára továbbra is rendelkezésre állnak az elektronikus ügyintézési lehetőségek.
Fontos kiemelni, hogy a legtöbb hivatali ügy otthonról, számítógép segítségével is intézhető a megújult magyarorszag.hu oldalon.